title
کد خبر: 250902
00
چگونه می توان از دیابت پیشگیری کرد؟ |ترجمه اختصاصی

تشخیص اینکه در آستانه ابتلا به دیابت هستید، می تواند نگران کننده باشد. با این حال ، راه های بسیاری برای بهبود سبک زندگی وجود دارد که می تواند شما را از این بیماری دور کند.

سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز، چگونه می توان از دیابت پیشگیری کرد؟ این بیماری معمولاً ناشی از مقاومت بدن به انسولین است، مشکلی که به دلیل عدم توانایی بدن در استفاده صحیح از انسولین دچار آن می شود. در بیشتر موارد، ابتدا دیابت نوع ۲ ظاهر می شود که می توان با اصلاح سبک زندگی آن را کنترل کرد.

به همین دلیل، پس از تشخیص آن، مهم است که طرحی را برای تنظیم سطح قند خون خود و به طور کلی بهبود کیفیت زندگی داشته باشیم. در راستای آن، باید برنامه درمانی را که پزشک معالج تجویز کرده، دنبال کنیم .

نکات طلایی در مورد پیشگیری از دیابت
برای تشخیص صحیح و پیش بینی احتمال ابتلا به دیابت، ابتدا باید پزشک آزمایش خون انجام دهد. آزمایش سریع قند خون، مانند آزمایش انگشت، برای تشخیص این بیماری کافی است.

همچنین افراد باید آزمایشاتی مانند آزمایش هموگلوبین آ 1 سی و آزمایش گلوکز پلاسما ناشتا( اف پی جی) را انجام دهند. در حال حاضر، پیشگیری از دیابت می تواند بسته به شخص و نیازهای آنها، متفاوت باشد. رعایت نکات زیر می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به این قند نه چندان شیرین را شما کاهش دهد.

۱.مصرف فیبر خود را افزایش دهید
غذاهای سرشار از فیبر در پیشگیری از دیابت نقش مهمی دارند و باعث بهبود هضم و جلوگیری از افزایش قند خون می شود. هچنین خوردن مواد غذایی حاوی فیبر کمک می کند انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید. برخی از سالم ترین منابع فیبر عبارتند از:

میوه ها و سبزیجات با پوست خوراکی

لوبیا

نان سبوس دار و غلات کامل

دانه هایی روغنی

۲.مصرف قند را محدود کنید
به دلایل کاملا واضح، برای مقابله با احتمال ابتلا به دیابت باید تمام منابع قند تصفیه شده در رژیم غذایی شما کاهش پیدا کند. منابع قند تصفیه شده، فعالیت متابولیک بدن را دشوارتر کرده و تأثیر قابل توجهی در عدم کنترل قند خون و ابتلا به دیابت دارند. بنابراین ، اجتناب از مصرف شکر، غلات صبحانه، سودا و سایر مواد غذایی که مقادیر زیادی قند دارند، ضروری است.

در حال حاضر گزینه های سالم زیادی برای شیرین کردن غذاها بدون ایجاد خطر برای سلامتی شما وجود دارد. اگر نمی‌توانید بدون شیرینی زندگی کنید، در مورد این گزینه ها بیشتر فکر و تحقیق داشته باشید.

۳. آب بیشتری بنوشید
آب در بسیاری از جنبه های سلامت شما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در این مورد خاص، مصرف آب گزینه مناسبی برای پیشگیری از دیابت و کنترل قند خون است.آب -که هیچ کالری ای ندارد- جایگزین مناسبی برای نوشابه های شیرین، آب میوه، نوشیدنی های انرژی زا و بسیاری محصولات دیگر است . همچنین به بهبود عملکرد کلیه کمک می کند، که باعث خروج مایعات و ضایعات از طریق ادرار می گردد.

۴ .وزن کم کنید
افراد دارای اضافه وزن و چاقی بیشتر در معرض ابتلا به دیابت و سایر اختلالات متابولیکی هستند. به همین دلیل، اگر دچار اضافه وزن هستید، مهم است که در کاهش وزن خود اقداماتی انجام دهید. در حال حاضر، مراحل بسیاری وجود دارد که می توانید برای رسیدن به هدف کاهش وزن کمک کند. از دست دادن حدود ۱۰٪ از کل وزن می تواند سلامت قلب و عروق و مفاصل را بهبود بخشد.

۵. ورزش و تحرک بدنی
ورزش منظم یکی از موثرترین راههای پیشگیری از دیابت و بخصوص دیابت نوع دو است. طبق اعلام موسسه ملی دیابت و گوارش و بیماری‌های کلیوی، یک سبک زندگی بی تحرک با مقاومت بیشتر بدن در برابر انسولین همراه است. همین موسسه توصیه می کند که حداقل ۵ روز در هفته ورزش کنید.

لازم نیست فعالیت های پر فشار داشته باشید: پیاده روی، حرکات موزون یا دوچرخه سواری گزینه های خوبی هستند. مراجعه مرتب به پزشک برای کنترل سطح قند خون نیز یکی دیگر از راه هایی است که می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت را در شما بکاهد.

منبع: Health Online/ ۲۰۲۲


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز